Cum se realizează protecţia la temperaturi joase?

Cum se realizează protecţia la temperaturi joase?

09.07.2014

Uleiurile circulă în motor imediat ce acesta este pornit. La temperaturi joase uleiul are tendinţa de a se solidifica, ceea ce duce la o înrăutăţire a curgerii prin conducte, pompa de ulei şi alte componente, la pornirea motorului existând riscul ruperii peliculei de ulei existentă în piesele motorului.

Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauză a uzurii motorului. Punctul de picurare este un indicator al capacităţii uleiului de a curge la temperaturi joase, adică cea mai scazută temperatură la care uleiul curge.

Tehnicile moderne de rafinare îndepărtează parafina din ţiţei, rămânând alte componente asemănătoare care sunt solubile la temperaturi peste 0ºC, dar cristalizează la temperaturi joase şi înrăutăţesc circulaţia uleiului. Pentru a înlătura acest inconvenient se adaugă aditivi anticongelanţi.

Aceşti aditivi păstrează cristalele de parafină în părţi microscopice şi împiedică unificarea acestora în structura uleiului, permiţand uleiurilor să opereze la temperaturi cât mai joase (pe timp de iarnă). Spre deosebire de uleiurile minerale care necesită aceşti aditivi, uleiurile sintetice, neconţinând cristale de parafină nu necesită aditivi antidepresanţi.